dilluns, 14 de gener del 2013

Laos: cami cap al sud!

Bon dia! ara ja sense el mestre per ensenyarme a fer autostop! no te cap secret pero si agun trukillo perque t'agafin mes rapid!
Vam anar junts fins a Vientaine junts pero alla ja un cop viag deixar la maleta al alberg, vam anar a visitar una mica la capital de Laos, amb en Andrew li molaven molt els temples..un vale pero un i prou i al segon templee ja el vaig perdre de vistaa i el vaig buscar una mica per el templee i vaig continuar voltan una mica per vientaine..vaig pasar per mercats super autentics que la gent em mirava super estranyada que feia alla! les xancletes sem enganxavan al terra..i tenies que anar al tanto on trapitjaves i per on passaves!era inmens poca veies el final!
No te res a veure amb la plaça mercat d' Olot
A l'habitacio vaig coneixer un noi de Estats units, amb el cual vam anar afer una volta per la zona, tot parlan de com es per alla estats units, i els viatjes que a fet ell..al andema al mati em vaig despertar ben d'hora i em vaig carregar la motchila el rus ja no va apareixer mes, i vaig anar cami del budda park un lloc bastan interesant plee de estatues! amb autostop uns vint kilometres el noi que em portava amb la moto se li va punxar la roda i que menys que pagar-li la reparaciò.







 Aqui es veu un tuk-tuk fen una migdiada..amb la amaca..li vaig estar posant una traca de petardos que vaig comprar a tailandia..perque sabia que un moment o altre em faria falta..el segurata de un temple es descullunava..pero just quant ja anava per encendrela..el noi es va despertar i no vaig poder..
Despres del budd park ja agafu la carretera numero 13 que va de dalt a baix de Laos..vaig tenir que canviar com tres cops de cotxe i al final ja vaig agafar un bus perque tanpoc era tan car per dos euros i els cotxes que no paravan..puju i alla vaig coneixer un nanu super trenpat que em va regallar un parell de baguetts de pa! i despres em volia enxufar les noies del seient de redera! La noia en questio m'anava posant el peu aixins entre mig del seient..tocanme el braç i quan ja portava una estona rascan amb la ungla..vaig agafarli el dit petit i li vaig ben estirar! va fer un crit que es va girar mig autocar..jeje va estar bee el moment! despres va continuar rescant encara mes amb la ungla!

 Aquesta foto en concret es a vang vieng vaig veure aquesta noia netejan la orella de un home!! i buaa no o havia vist mai..i semblava super professional amb tot de estris a la ma, per poder netejar...i em vaig anar a dutxar i canviar amb una mica de paper a les orelles perque no me entres aigua..i alee cap a netejar les orelles!val mes que no fiqui la foto de lo que va treure de dins! ara pero la experiencia val la pena! sem ficava els pels de puntaa per tot arreu! era algu semblanc com quant finquen allo al cap amb tot de punxes, que fa tanta engunia!

Tornem a lo que comentava! aquet noi es el que em va regalar els baguets de pa, que s'esentava al meu costat! molt ben parit!despres em va voler enxufar les noies de redera!
 Un cop arribu a un poble que no recordo com es deia cami cap al sud! jo volia arribar Pakse un poble on si vols pots fer una volta de 6 dies amb bici, veient cascades i bonics senglars!
Pero surtin de Tat Pakhe o algu aixins es deia..un lloc on nomes vaig pasar una nit i al andema al mati vaig continuar..em va gafar una noia mol agradable amb el seu fill i em va deixar al mig de la nada casi..i alla vaig esparar proop de una hora que algu m'agafes..quan ja estava ja desanimat esperan el autocar de les 10:30 que m'havien dit que passava ja amb prou feines aixecava el braç..es para un cotxe amb un home que mes o menys enten i parlar el angles! go to Sino(un poble aprop) yes yess uaa perfectee!! mestava ja comensan enpanadir de aver dit que no amb un autocar que anava a Pakse perque era molt car..i paam em trobo amb aquet bon home, que no nomes anava a Sino, que ames anava a Pakse..mes de 400km si no metivoco! comensem a parlar i bueno me explica que havia estat Alemanya 7 anys estudian i treballan noser ben be amb que! parem un lloc a menjar i no em deixava ni pagar el menjar..la mare que el va parir...pero si mestas portan gratis..com a minim deixem pagar aixo..no no deia el proxim pages tu..bueno bueno li deia.
.
Despres vaig entendre mes be els plans que tenia en el trajecte...tenia que parar a casa la seva dona i deixar uns sacs de carbo i desprs anar amb un terreny que tenia i carregar 6 porcs! El vaig ajudar a carregar i descarregar tot aixo i surtin de Sino anem direccio a Salavan, que es mes al interior de Laos.
Aqui ja es la granja que ell tenia aprop de Sino ple de porquets amb un terreny super guapu! pero bastan car pero lo que em va dir que li va costar uns 60.000 dolars! Vam estar parlan tanbe de com estan els preus de les coses i una de les coses que em va impactar mes..esque una casa i un cotxe pot arribar a costar fa no fa lo mateix..uns 15.000 o 20.000 dolars.
A Salavan jo tenia que anar a un poble que estava a 30km que em va recomenar ell que estava molt guapu..i cla tenia que fer-li cas..qui u pot saber millor que un local...
Vam descarregar els porcs amb una altre tarreny que tenia a Salavan on i estava muntan una granja de porcs..mes enrere em va dir que tenia un altre tarreny de 23hectares que volia plantar cafe i mes coses per exportar a China, tailandia..etc..vaia que el tiu em va que clar que no era un pela canyes!
Em va deixar dormir a la seva granja perque vam arribar molt tard i em va convidar a sopar tanbe amb menjar tipic Laosia molt bo!em va dir que quan acabes la granja de porquets! que podia anar a trebalar amb ell! em va donar una tarjeta i tot!
Vaig dormir al aire lliure amb una mena de cabanya! amb unes vistes al despertar molt espectaculars!


Al mati em va passar a recollir i em va deixar al trencan per anar direccio a Tat Lo, que em va recomenar ell que anes..vaig esperar 10 minuts i ja estava a sopbre una camioneta cami de Tat Lo


Amb una parella asentats al meu costat! super simpactics! semblava mentida lo que m'estava passan, costava de assimilar..tanta bona gent amb tant poc temps!sens dubte una de les millors experiencies que viscut sense dubte a Laos i segurament en tot el viatge fins ara! Estar clar que aquestes aventures no les trops ni en el mes car dels paquets turistics!
Un cop em deixen a Tat Lo ens intercanviem els emails per enviarlis la foto que surten la parella que estavan a redera la camioneta amb mi! que els i enviare ara per cert..
 Ja amb un somriure a la cara comeso a caminar amb la mochila a la esquena direccio al poble que estava caminan un kilometre per una carretera on no t'aburries i continuaves trobante amb nens fente somriurs i saludante...o veies imatges increibles com porcs mes grans que persones!Dones pescan al riu o netejan la roba. I ja fins que vaig arribar casi a Tat Lo un lloc impressionatn on encara no estava infectat per el turisme de masses!Com per exemple Pai o altres llocs!






Aqui es on estare amb una bona colla de dies! de relax troban la millor postura a la hamaca..cosa que sembla de allo mes facil! pero avegades potser de allo mes complicat! vinga a rebeure...x cert quant el barça arribi a la final de la Champions tornare per veure el partit en directe al estadi!



6 comentaris:

  1. Fantástic Jou,estic molt orgullosa de tú.Sí que son bona gent i simpátics però tu també ets.Ara veig que de poble en poble fent auto stop pots tenir experiencies úniques. disfruti de cada segon.Segueix així Joan!una abraçada ben forta.

    ResponElimina
  2. Per cert :El Barça está IMPARABLE!!!

    ResponElimina
  3. Jaja a veure... M'ha quedat pendent el saver que va pasar al final amb la nena que et feia pessigolles amb l'ungla, jeje aquestes coses només et pasen a tu!!! Continua disfrutant del viatje!!!!

    ResponElimina
  4. si aquella noia va marxar sense dir ni adeu emprenyada!ja estic a pakse cami cap al sud!

    ResponElimina