divendres, 4 de gener del 2013

Laos: Luang Prabang

Bones!!!bon any nouu!
no tinc mases ganes de escriureee!per tan potser que hi hagi alguna falta mes de ortografia..que de costum!
Ja estic a Laos ben instalat!apunt per recorer el pais!
Pero la cosa va acabar a Pai un poble de Tailandia al nord aprop de la frontera amb Myanmar "(que per cert la gent diu que es tan i tan macu..el problema es que estan amb una dictadura i per dormir nomes pots dormir als hotels ficats per el govern..que son carissims..tanbe pots dormir cases locals..pero o controlen molt i si et pillen et cau el pel o almenys es complicat) "
Estava a Pai i festa major de cap d'any tanpoc tenia ganes de festa! i mes despres de averme menjat un pollastre sencer i un plat de arros!

 I men vaig anar despres a fer un parell de Shakes lo que aqui en diue als batuts de fruita! em demano el de llimona..quan em miru una mica mes be la carta i veig un que posava platan iogurt i mel...buaa espera fesme aquet millor!! merda ja estava fican la llimona...bueno despres mel demano doncs.
Quant ja mestava vegent el de platan..la panxa comensava ja a apretar per tots costats..i realment em costava caminar..i el cami de tornava estava petar de gent..u vaig passar malament apunt de gomitar i tot..vaig menjar massa ..vaig estar miran una cerimonia que feien budista i parlan amb gent local molt simpatica i miranme una mica estrenyats pensant que carai feia jo alla..asentat amb les cames obertes...pero esque no em podia moure molt de mal la panxa!! fins que no van comensar a surtir els pets i els rots..no vaig comensar a sentirme millor..diuen que no s'ha de fer..pero la salut es lo primer!usento per qui no li agradi eehh mama? jejejej
Vaig passar una nit de cap d'any molt tranquila despres vaig anar a un lloc on feien concerts i quant ja feien el conte enrere van comensar a preparar tots els globuss aquets tan guapuss...buaa aquet cop si que en ficaran molts de cop!



Va ser encara mes impresionant que el altre cop! pero es cuestio de segons! el sel queda groc! molt guapuu! i va el moment aquell en el que tothom pensa..i si es crema un que? i va passar aixoo, es quant veus tota una familia corrents dirigint-se a la seva casa on va el globus!!pero res..e vist algunes cases cremades i fan molt la pinta que pot aver passat algu aixins!
Vaig fer molta bondat entre pollastre i l'arroz va ser la escusa perfecta per anar dormir aviat..total es una nit mes! estava forsa cansat, i cap allo de les 5 del mati em desperto amb els roncs del noi que dormia al meu costat, i mel mirut..i esque tenia el nas forsa fet caldo...pero bastan amb la sang com bastan cuagulada..es va despertar es va aixecar..i sen va anar com arrentarse..una mica..va ser quant vaig fer la foto..i vaig pensar..soort que no vaig sortir, aqui la gent se li enva la pinça! I el que dormia al meu altre costat estava treien tot lo que tenia ala maleta i estava estengen tot al balco com per asecarse..ara cadascu que tregui les conclusions que poden aver passat!



 Em desperto ben d'hora i havia vingut molta gent local, per celebrar el cap d'any aqui a Pai, per tan vaig aprofitar per al andema al mati marxar de pai i ja dirigirme cap un poble que es diu Mae Malai que al final vaig anar petar a Chiang Mai...la ideia era aprofitar que molts cotxes marxaven de Pai i nomes hi han dos sortides em vaig ficar a la de chiang Mai i vaig fer autostop una mica acullunit aiam que..em coloco amb un lloc on puguin parar tots els cotxes interesats!jeje i amb cinc minuts es para un! pero no anava on jo volia per tan continuen i dos minuts mes i es para un que anava Chiang Mai per tan perfecte em pillava de cami!
Puju a la pick up i nari anavan tot carregats de maletes una familia ben trenpada que semblava que estavan mes contents ells que jo de recollirme! Em van convidar a menjar com una canya amb un arros a dins! una cosa bastan diferent digem-ne! pero no estava pas dolent!


La gent del cotxe em va convenser al final per anar cap a Chiang Mai enves de Mae malai em sortia mes a compte..a la estacio de autobusos aprofito per fer el ultim granitzat que fare segurament a Tailandia a un dels MOLTS supermercats que tenen Seven Eleven, fen de mica en mica que sino es congela el cap!en marc sap molt bee de que va aixo ejeje!
De Chiang Mai men vaig a Chiang Rai al mateix bus conec un home gran que era un nervi pur! podria fer una entrada nomes per ell! en resum a treballat per tot el mon! i em feia molta gracia perque imagina un Japones parlan accent de la Repuplica dominicana aixins rollu Cubano

Ami em feia molta gracia! i la veritat era un gran home!a viatjat i treballat per tot arreu maxim dos o tres anys a cada lloc! i quan lie demanat que faria quant es volges retirar..ma dit amb els estalvis..ell tenia 56 anys! amb ell vaig viatjar fins a Laos mateix un autentic negociador amb els preus!
Puju a la barca i just al altre costat del riu ja es Laos!!!!
com de costum ja molts de nervis paradetes de canvis de diners..que faig canviu no canviu..tinc que anar alla? o on?realment es molt facilt! pero bueno els suposo els nervis de principiant!
Omplu el formulari i algun paper mes! a Tailandia e viatjat amb el passaport del brasil per tema que podia estar mes dies...pero el mateix preu que el espanyol. Pero a Laos mestimo mes entrar amb el de Espanya quant ja estava esperan per recullir el passaport amb el visat em cridant per la finestra..jo pensava que ja mel donavan..i no problemes...Em demanen si tinc un altre passaport( cla al veure el espanyol sense visat de tailandia..) i li dic que si li donc i em diu amb aquet del brasil el visat et costa 5 dolars menys! buaa tornu omplir els formularis ara amb l'altre..afanyanme perque volia agafar una barca que sortia cap a Luang Prabang que estaria dos dies per arribari!No vaig tenir mes problemes amb el visat..veig que si vaig per terra es probavle que vagi tingent aquesta mateixa pregunta dels passaports tinc que mirar aiam que pot passar!
Puju a la barca i ja conec dos catalans abans de pujar-hi previ despido del noi Japones! semblava que fos el seu fill em va acompanyar fins al tuk-tuk i tot per despedirse!
Puju dons a la barca que estare dos dies..no gaire com me imaginava..i me expliquen alguna que altre historia que s'havien trobat!


 Realment aqui es veuen unes vistes i uns paisatges molt verges! amb tot de pedres com les de la foto per Tooot arreu! com volcaniques son! molt guapesss vas veient els nens petits com van jugant a l'aigua i passant per molts de pobles! Recomano aquet trajecta amb barca!apart que dos dies alla la barca fas alguna amistat i tot. Durant el trajecte el barco parava amb un poble per continuar el dia seguent, o em vaig quedar dorjmin al barco amb un noi russ! just quant estavam aparcan la barca! li demano que on aniras a dormir? i em  diu lie demanat al capita del barco si em podia quedar dormir aqui al barco i ma dit que si! Deseguit li vaig dir que jo em quedava amb ell amb el refilar dels ocells!
Vam aanar a fer una volta per el poble ! el primer contacte real amb gent de Laos i ens vam asentar una estona amb una familia que estavan sopan a la entrada de casa seva!




 Estic a Luang Prabang un parell de dies amb la parella catalana, dos argentins, i aqui al final s'ajunta tothom! anem tanbe amb el noi rus! i un noi de croacia! no dic noms perque soc super dolent per recordar els noms!!fatal! dema llogur una bicii amb el noi rus! i anirem a fer una volta per les afores!els catalans i argentins llogaran un parell de motos i aniran a veure cascades i tal!
Avui casi xoquem amb un camio...amb el noi de croacia, le acompanyat a la estacio de autobusos per canviar el dia del bus! i buaa anarn el portat jo amb la bici i tornan em portava ell..i anant ja em estat dos cops apunt de tenir algun percans pero esque tornan..no me enrecordat de dirli que hi havia un freno que no funcionava! i a set el pitjor moment per adonar-sen jo anava redera i apenes veia res..sa creuat un camio just a davant nostre, quant ja anavam a una velocitat de creuer i li estava dient justament si aquella era la velocitat maxima que podia anar..quan de cop diu haaaaaaah ostia miruu que passa i ell que no podiaa frenaaar! anat molt just molt just al final em rigut tots! pero jo ja estava amb les mans apunt de saltar de la bici!Aquet vespres em conegut molts argentins..i uruguays i paraguays! de tot! amb ideies com comprar una moto o una barca i arribarse fins un poblee..per numero es molt barato..com per exemple una moto 50 euros..passa que u veig dificil trobar aquets preus..i una barca 200 dolars...dividits amb 4 persones per anar amb la barca i desprse vendrela, quant s'arriba, pero la que me atrau mes la atencio es la de comprar una bici i tirar milles! el unic problema que tinc es la maleta! tinc que mirar algun invent aiam que podria fer..segurament em compro alguna bici de segona ma..i fagi algun enginy per ficar la mochila de moment es nomes una ideia! el noi rus sembla que cualsevol ideia li sembla be!jeje
Buenoooo un que s'en va a dormir!avui a set un gran dia!  arribaderchi!







3 comentaris:

  1. Fantástic Joan però no trobes que aquesta foto de la sang en el coixí sobra? mira d'escriure algu cada dia i mooooooooltes fotos.

    ResponElimina