dimarts, 22 de gener del 2013

Laos: On soc?

Bon dia! ja me despedit de la guesthouse Sabai-Sabai, on eh estat treballan crec que unes dos setmanes!on ja casi desde el primer dia vam coincidir amb uns amics de la Nura la propietaria de la guesthouse una noia de Barcelona que porta dos anys vivin a Laos..
On m'han tractat com a casa i podia ferme el que volia a la cuina per menjar! pero jo aquestes coses sempre m'estimo mes quedarme curt, que no pas abussar i que despres magin de dir que me passat de listo arrasan a la cuina..alguns platans amb llet condensada per sobre e menjat uns quants i super bons...i molts plats que feien ells! Jo mes que res ajudava a rentar plats, passar la escombra, ficar alguna rentadora i endressar la cuina!
Estic casi segur que un any o altre i tornare perque apart de la guesthouse Tad Lo esta molt be! aiam si es conserva aixins i no es destrosa amb turisme..
Despres de aquets dies sembla que ja no men recordava a viatjar! Tenia ganes de continuar fent Laos amb autostop i amb deu minuts ja estava carregat a un cotxe cami de Pakse PERFECTE! gent amable somrient fantastic!
Quant vaig arribar a Pakse la veritat no s'habia si continuar baixan cap al sud o quedarme uns dies a Pakse al final vaig voler descansar una mica i em vaig quedar una nit a Pakse..lo millor de tot va ser una barra de pa cruixent que vaig comprar bonisim!! al primer moment vaig fer un pas per buscar un fuet..pero bueno..res..a Pakse no vaig trobar res mes interesant que la barra de pa  per 30 centims d'euro.
Al andema em desperto força aviat i tornari fent direccio Champassak! alatre cop gent super amable i somrient! pero espera espera que jo vaig cap al sud! esteu anant cap al nord! merda merda pensava el meu cap!que faig paro? o continuo per veure on em porten? aiam confirmem el desti champassak?champassak? yes yes! resulta que bueno no mu havia mirat del tot be i champassak esta al altre costat del mekong..bueno encara millor perque just el costat on no veus ni un turista els camins de terra i gent real! Els i explicu exactament quines son les meves intencions, que eren de arribar a Don det a una illa a 100km de Don det un trajecte de unes tres hores. Que ami m'han portat tot el mati i encara no vaig arribar! pero em vaig carregar a la motchila tot de aventures amb una forgoneta que transportava aliments, un mena de autocar que vaig agafar per 1,5€ i final ment estic ja casi a la altura de les illes! ara falta tornar travessar el mekong amb una barqueta! El preu inicial 15.000kips no no 10.000 es descullonen a la meva cara!! i jo pensan mal parits..
Bueno bueno 12.000 amb un parell de cops de ma a la esquena i dient-li que va ja estava be 12.000 comensa a caminar cap a la barca riguent! a la barca tambe puja un altre paiuu..que estava alla esperan..que per suposat li estava pagant jo el viatge..i portava una bosa plena de barres de pa..el bitllet pude no el pagaras!! pero una tros de la barra de pa si.....jejeje  ñam ñaam
Un cop al altre costat agafu la llargisima carretera nº13 que va de nord a sud de Laos..despres de una mitja hora esperan i molts pocs cotxes passan...passa aquet aparato..

Jo realment quant es va parar vaig pensar merda! jo no volia que et paresis! perque van força lents i digesim que no tenen amortiguacio i cada bot el amortigues tu...pero per altre banda es autentic..amb el vent a la cara..vaig fer uns 30 km amb aquet tractor amb tota una familia asentada a redera!Veig uns cartells que posen Kong Islands! stop stoop! khawp jai! que vol dir gracies! pronunciat seria algu aixins com kop chai..almenys es lo que dic jo i sembla que s'enten! jejeje
Caminu uns 800 metres fins arribar altre cop al riu, pero abans em trobo unes paradetes..que a les 2 de la tarda apretava molt el solt i una botella d'aigua i algu per picar va entrar be!
La dona gran vaig estar intentan tirar la foto quan es fregava les dents amb una mena de tabaco crec! pero era molt rapida i no tenia temps!10 metres mes endavant vaig trobar una altre parada on feien una mena de crep amb coco rallat a dins! que estava molt bo! em vaig enpenedir tota la tarda de averne agafat numes un!ames nomes valia 10 centims d'euro! molt bo!
Bueno vaig cap al lloc dels barcos per arribar fins la illa on passare la nit..deman-ho quant val i em diu 30.000...penso vale ja em arribat alo turistic..i li dic no no i li apunto amb un paper 12.000kips entre tots els tius que hi havian alla es van tronchar de riure de tal manera..que lo primer que vaig pensar joan aqui tindras que passar per la pedra i pagar 30.000kips  de fet ja mu havien dit que valia aixo travessar el riu..pero bueno arriban uns estranjers amb la malea de rodes...tenian uns homes i tot per carregar-les no van dir ni hola ni res...bueno anem cap a la barca vaig per pujar! I li donc amb el noi que m'havia dit 30.000 li donc 14.000 fa una mitja rialla i em diu va cap a dins! pim pam
Arribu bastan fet una merda avent passat per camins de vols tot el mati viatjan amb un transport o altre..pero veien mercats camps de arroz infinits i moltes cases solitaries al mig del no res!
Em quedo amb una guesthouse per 50.000 que te un llam de llit de matrimoni que puc dormir com vulgui!la veritat que es car aixo de viatjar sol..aqui amb parella et surt per 25.000!
Pro bueno estava forsa cuit la noia de la guesthouse era simpatica i somrient tenian wifi per tan mi quedo! al mati em desperto..
I em trobo amb en Gabor un noi que vaig coneixer a la Guesthouse de Tad Lo(sabai Sabai) un home que viatja amb la seva parella duran mes de un any crec! I an fet tot sudamerica ja! quan mu va dir el vaig acrivillar a preguntes! aqui esta el seu blog: www.surfingtheplanet.com .I aixo que cla e quedat bastan sorpres perque no esperava trobarmel aqui un altre cop! tot i que fem la mateixa ruta mes o menys!
I em diu que s'enva a Don kong...vale aqui a comensat la menjada de olla de tot el mati.. pero quan mua dit jo e pensat que vos dir Don kong? pero si ara estem a Don kong...jeje aixo volia dir que estava a una illa que no era la que me imaginava..no lie dit res per vergonya pero per dins mestava descullunan...ens em despedit...i pude ens vurem mes endavant o fins i tot a  cambodja.
Llogur una bici i me passat tot el mati voltan per la illa super grossa!De cami me comprat uns quants paquets de noddles per fer el dinar, posu al cistell i pim pam eh fet alguna cursa amb un nen que tanbe anava amb bici..hiha agut un moment dramatic on amb mig segon! e passat per un furat..la bossa de noddles a saltat del cistell i sense tenir temps de frenar ...e passat per sobre els noddles!! jajaja a estat un moment magic!

Per moments m'ha comensat a entrar el dubte si realment estava a una illa!jejejej que pude estava simplement al altre costat del Mekong i el cami no s'acaba mai.e preguntat a un parell de locals..pero no e tret aigua clarai..continu tiran carretera aball...a la no men enteri em planto a Tailandia!jejejej fins que eh arribat a la civilitzacio.
I me trobat amb un mercat! on e comprat quatre coses per cuinar avui! Fins que e arribat a un carrer que m'ha tret el dubte si estava a una illa ho on cullons estava!e vist el riu al fons de tot!


Apartir de aquest punt me posat a explorar ie anat seguint un cami que seguia el riu! a sigut lo millor del mati, que ben parit quins caminets quines vistes!i quines cases que viuen la gent..i sobretot quina vida que porten sense preocupacions...









Tot padalant me trobat un lloc que tallavan els cabells i me animat a tallarmels! per 5000kips uns 50centims d'euro! no esta mal no esta mal! em deien que semblava un skinhead amb aket tallat de cabells!pero bueno tu es lo que hi ha!


 Despres ja tornan me parat a menjar una mena de galeta gegant amb cocu per dins o algu que i posen noser ben be! bastan bo i man convidat a fer un Te..ma demanat aiam si estava casat(ja es el segon cop que mu demanen avui) i me mirat les seves filles...ie pensat enserio que men vol enxufar una?no potser que vagi aixins aixo! Quant e marxat i els e donat les gracies per el te i tot plegat! quant portava deu metres amb la bici e sentit que es fotien a riure de una manera descomunal! e dit cabronss segur que us enrieu de mi!jejeje i ress e arribat a la guesthouse demanan algun preu per dema anar cap a la illa de Don det que val uns 40.000kips amb barca i alla estare uns dies de relax i cami cap a cambodja! Aqui esta el dinar..aiam que surtira!
Un video per reflexionar....i força!! val la pena cuan acabes de mirar-lo..tornar-lo a mirar!!


4 comentaris:

  1. Joan com sempre ens fas viatjar amb tu com expliques.Aqui tb pots menjar platans amb llet condensada, eh? jijijiji.Aqui tot segueix igual.

    ResponElimina
  2. ames els tallava aixins amb llesques el platan..el ficava a la brasa que es rostis una mica..i despres i ficava llet condensada per sobre! bueno sem fa la boca aigua! bonisiim!!

    ResponElimina
  3. Ah!! quan m'has dit que me l'havies agafat és perquè l'has penjat al teu blog!! no ho sabia! sta bé sta bé! jaja Val la pena mirar-lo..
    Atreveix-te a somiar, doncs :) que vagi tot moltbé! et vaig seguint per aqui ;)

    ResponElimina
  4. es ke esta molt be aket video!as de mirar la pelicula de Planeta Libre!

    ResponElimina