dissabte, 22 de desembre del 2012

Tailandia: Chiang Rai Rai Rai Rai

Boon diaa!! avui e arribat a Chiang Rai un poble bastan poc interesant..pero que te coses pel voltan com cascades i com no temples...sobretot un de temple! que es el que ma fet venir fins aqui..i es molt raro que ami em mogui un temple..pero desde que vaig veure la primera foto..vaig dir! aqui tinc que hanar jo.
I no m'ha decepcionat gens!He arribat amb bus i com sempre nose perque pero quan arribes sembla com..el ultim que hagafi guesthouse burru..amb preses i calor...i la veritat no fa falta que sigui aixins...Com sempre algun tuk-tuk que et diu per portarte..pero com sempre aqui els i ensenyes un mapa..i sembla que els i ensenyes un mapa de olot..poca saben on son! I jo encara menys..per tan men vaig comenso a caminar...preguntu alguna botiga..algun turista...pero veig que estem forsa perduts tots..em deixo portar per la logica..i una mica per la intuiciò!
Camino uns docents metres...i veig una guesthouse que diu 99baths..ostres aiam aixo com funciona! la guesthouse mes barata que vist en tota Tailandia! La noia i jo no ens enteniam gaire be..per no dir gens..pero sembla increible com amb un somriure...tan seu com meu..t'arribes entendre molt facilment! La veritat son gent molt maca aquesta gent de la guesthouse!
Me instalo i m'estiro al llit..porto uns tres dies que no paro entre autocars i caminar sota el sol...i esque aixo de viatja.. cansa i moolt! Encenc el portatil i intento situarme aiam on estic..merda un altre cop estic estirat al llit i no ser ni com es diu la guesthouse!per trobar el wifi.
Bueno al final le trobat amb el google earth i ma anat molt be! Lo primer que fet es veure com puc arribar fins al temple Wat Rong Khun ( tambe dit white temple).
Faig una volta per Chiang Rai i entre un i laltre trobo un lloc on lloguen bicis..ja son les dues de la tarda!un  dia sencer val 100 baths per tan em tocara la meitat o menys..acabu pagan 50 baths per una ronya de bici que el pedal anava ben tort...comenso a pedalar amb la sensacio de una mica enredat...abans a la habitacio havia mirat mes o menys on estava el temple blanc...i estava forsa llunyy tan com 13km.  Bufff i a les 5 tinc que tornar la bici..noser pas si tindre temps..i ames aqui van per l'altre costat...entre pitus i flautes ja soc amb una mena de autovia..amb una cleca de sol molt important!
Ara ja no em puc tirar enrere..ja estic a la autovia carratera aball...tinc que arribar per anar be cap a les 3 de la tarda.... comenso a pedalar a ritme...sense parar pero el cap anava fen girs de 90º, i esque nomes de comensar anava veien paradetes de pollastres al ast...sobretot una vaig veure..que feia girar els pollastres una nina!! pero no Joan tu endavant no paris, que ahir ja vas menjar molt i em de arribar al temple blanc! Motos passan arran de mi...molta pols i calor!
Quina gana i quina sed! despres de un llarg cami...sem va fer bastan llarg arribuu a puestoo buaa!! com wuapuu!! jo no soc gens de temples pero aquet..la cuantitat de detall que te es increible!


 Les mans..representa com esta el mon!

 El batec garrotxiii que no faltiii

 La quantitat de detall es brutal!!molt ben parit, sens dubte a valgut la pena fer la pedalada!
He tirat quatre fotos! i tornari cap amunt! una cocacola ben freda i amunt! el cap nomes tenia els pollastres que havia vist baixan..pero que nomes el veia de lluny! e comensat pensant en fer fins que pugui i quan ja no pogues mes, fer autostop amb alguna pickup! i fer cara de gat shrek!
Comens a pujar i mirant tot el rato el altre costat de la carretera per veure on estava lo del pollastres al ast na pedalan, pero ress quan ja estava ja per bensut..perque ja estava casii arriban a Chian Rai...OOHH no potseeeer
 La ninaa que girava els pollastres!ostriii premii how much how much???99baths perfecta ja mel pots obrir per la meitat!uauuu al Sud per 70baths tenies just per una cuixeta..gent super agradable..quant et trops gent de aquesta que no tenen ni ideia de el que els i dius..ni jo el que em diuen..i et miren amb una cara de no entenc res pero amb un somriure, set possa la pell de gallina! igual que amb la gent de la guesthouse!
 Tot un pollastre per mi...aqui es menjaa tot com el porc! desde les potes fins al cap!no em digeu res que tinc feina!!
 Li tenia que fer una foto..esque anda que no fa gracia! aquet barret!
I aquesta foto es de ahir a Chiang Mai, al mercat nocturn..moltes paradetes..pero no gaire res interesant molt destinat a turistaa! apart de zota un edifici que vaig quedar acullunit! vosaltres que dirieu que aquesta imatge es una foto o un dibuix?Uaooo vaig estar vint minuts alla miran amb una contafils i tot!i esque poca podia ser allo estava fent amb un carbonet! estavaa perfectaa i encara vaig marxar..uns metres mes enlla a una parada de barasalets..i el tiu mestava vengen els brasalets i el interrumpeixuu i li dic tu tu pero aquell tiu que esta alla dibuixan els fa ell els dibuixos o es una foto?
Mes tard vaig veure mes gent que tanbe feien aquets dibuixos! Uau increiblee aixo si que es art!quina habilitat!!
He arribat a les 5 en punt tornu la bici..i vaig a llogar una moto..uauu ie anat una mica acullunit per les histories que man explicat amb el tema de llogar una moto..pero esque sino es molt aburrit..i aqui tothom lloga motos!e pujat a la moto despres noser quants anys sense anar-hi i semblava que havia acabat d fer 18 anys i conduia per primera vegada...quina sensasio de llibertat! els destins per anar sem acumulen i vui veureu tot!es una mica tard i es fa fosc..tinc que anar molt altanto de no caure..perque si la xafuu es un merder..vaig molt apoc apoc i con precaucion! dema estare voltan amb la moto tot el dia i dema passat anire cap al Triangle d'or! direcciò Chiang Sae  un poblet que al altre costat del riu esta al mig entre Birmania, Laos i com no Tailandia! Es diu Triangle d'Or, perque fins al 1960 aquesta zona era la principal productora de Opio..i es diu d'Or perque era tal el negoci que es feia alla..que es pagava amb OR!per tant! aixecar taules i cadires aiam si trobo res d'OR!adeuuuuu
Percert les noies de barcelona em van regalar unes pastilles per la malaria!!

4 comentaris:

  1. Molt bé Joan ara que ens ha tocat la grossa et vindrem a veure aviat ,val? P erò vullanar en un hotel de 5 estrelles no pas un guesthouse daquests jijijijiji

    ResponElimina
    Respostes
    1. qui ets anonim?segur que es la meu mare..k per ensenyarte a fer comentaris si que la em de fer grossa

      Elimina
  2. M'agradaria molt veure el white temple es magnífic!

    ResponElimina
  3. Jajaja hauras d'endevinar qui es... Que si l'hi ha tocat la grossa de nadal que ho comparteixi, almenys ens pagi un sopar Xdd

    ResponElimina